Thursday 7 September 2017

Shaklee halal ke?



Eyh.. shaklee ni halal ke?.. mestilah halal, shaklee telah mendapat pengikhtirafan halal dari Badan Agama Islam di sana.

Kalau di malaysia dikenali sebagai JAKIM (Jabatan Agama Islam Malaysia). Manakala Di Amerika pula dikenali sebagai Islamic Service of America (ISA). Badan ini telah diikhtiraf oleh badan HAB halal, JAKIM berkenaan status halal yang mereka keluarkan.





Disebabkan Shaklee adalah produk keluaran luar negara, pihak JAKIM tidak membuat pantaun disana. JAKIM hanya keluarkan sijil halal bagi produk keluaran tempatan. ISA yang bertanggungjawab membuat pemantaun di kilang yang menjalankan proses pengeluaran produk tersebut.
Sebab itu JAKIM menubuhkan HAB halal, dimana hanya badan yang diikhtiraf oleh JAKIM yang diyakini status halal yang badan tersebut keluarkan.

Jangan lah bimbang ye, sebab semua produk shaklee telah mendapat status halal. Alamak ada lagi yang meragukan ke?? Status halal tak diletakkan di dalam setiap botol?? Ini kerana sijil halal yang badan ISA luluskan telah menyenaraikan nama setiap vitamin yang pihak Shaklee dikeluarkan.. sebab itulah tak perlu lagi logo halal di setiap botol. Dan yang paling penting setiap tahun Shaklee akan update sijil terkini. apa lagi yang di ragu kan.. kan.. kan..





Dah legakan.. Jom sama-sama nikmati Shaklee, yang terbukti secara klinikal, yang dihasilkan secara semulajadi, yang diuji selamat,dan yang telah dipastikan berkesan untuk setiap pengguna.


http://www.halal.gov.my/ckfinder/userfiles/files/cb/CB%20List%20LATEST%20.pdf dan cari ISA atau IFANC

No comments:

Post a Comment

CARA CANTIKKAN MUKA Bila usia meningkat, mulalah kedutaan di wajah terserlah.. emm.. sedih, tiap kali tengok muka kat cermin. Kulit waja...