Tuesday 15 August 2017

TAKUT KENA SUNTIK ZAT BESI- TERUS PUAN YAYA CARI IKTHIAR LAIN







APA ITU ANEMIA?

Anemia bermaksud kekurangan hemoglobin(hb) sel darah merah di dalam darah.  Ia sebagai protein bagi membawa oksigen di dalam darah yang dihasilkan oleh tulang sum-sum. Kekurangan hemoglobin akan menyebabkan keletihan, bukan itu sahaja malah membahayakan kesihatan ibu dan bayi.





Ini puan Aya, comel kan?? Setiap kali mengandung beliau pasti menghadapi masalah anemia, bacaan HB(Hemoglobin) rendah, sehinggakan mengandungkan anak Ketiga masalah ini masih berlaku. Mesti ramai ibu-ibu diluar sana mengalami masalah yang beliau hadapi.. Jom kita lihat apa yang Puan Yaya lakukan bagi menyelesaikan masalah ini.



KISAH BELIAU



Ketika beliau buka buku merah di klinik kesihatan, pada waktu itu usia kandungannya 17 minggu, dan bacaan HB beliau hanyalah 8.7 sahaja!. Rendah kan? Bacaan HB yang rendah sangat bahaya untuk ibu mengandung. 



Oleh itu pihak klinik membekalkan beliau obimin tetapi beliau sangat loya untuk menelan pil tersebut, dan ditukar kepada iberet bagi memastikan bacaan HB beliau kembali normal.

Tetapi bacaan HB beliau turun dan naik malah TIDAK PERNAH capai bacaan yang Normal. Walaupun kakak beliau Puan Lin, memberi cadangan Vita-Lea (produk jenama Shaklee) bagi mengatasi masalah ini, beliau masih menolak. 

Dan akhirnya, setelah bacaan HB beliau masih tidak normal walaupun usia kandungannya sudah mencecah 34 minggu, barulah terbuka hati beliau untuk memcuba 
SET KEHAMILAN SHAKLEE. 
Itupun setelah beliau mendapat amaran untuk disuntik dengan ZAT BESI jika bacaan masih tidak normal.




Setelah mengamalkan SET KEHAMILAN SHAKLEE selama 2 minggu , bacaan HB beliau kembali normal, bukan sahaja beliau terkejut malah jururawat di klinik tersebut juga tidak menyangka bacaan HB beliau yang terkini.






Dan kerana Anemia ini, Beliau sangat PERCAYA dengan produk SHAKLEE yang merupakan produk kesihatan No. 1 di Amerika Syarikat. Dan beliau masih mengamalkan SET HAMIL SHAKLEE untuk anak beliau yang keempat setelah merasakan sendiri keberkesaan produk SHAKLEE.






1 comment:

  1. i smpi skrg mkn vita-lea shaklee tp xpnh cek lg hb mcm mana...ms peknen toksah ckp telan la sebaldi iron pn mmg xpnh normal bacaan pnh jugak 8.6 tu sbb i ada iron deficiency means drh i xleh absorb iron byk sgt..xsmpi tahap anemia lg...hehe

    ReplyDelete

CARA CANTIKKAN MUKA Bila usia meningkat, mulalah kedutaan di wajah terserlah.. emm.. sedih, tiap kali tengok muka kat cermin. Kulit waja...